Thursday, May 1, 2014

შიში, რომელიც სიძულვილს შეიქმს

ყველა ადამიანის ცხოვრებაში დგება ეტაპი, როდესაც ერთ-ერთი გავლენიანი ინსტიტუციით, ეკლესიით ინტერესდება. იწყებს წირვაზე სიარულს, აღსარების ჩაბარებას, ზიარებას, მარხვის განმავლობაში არც სამარხვო გემრიელობებს მოიკლებს და გახსნილების დღეს ხორცსაც სვავივით დააცხრება. ეს ჩვენი, სამწუხარო, მაგრამ მაინც რეალობაა.

მიუხედავად ისეთი რელიგიური რიტუალების ძირეული წესების სისტემატური დარღვევისა, როგორებიცაა მარხვა, ზიარება, აღსარება, წირვაზე დგომა და სხვა, თითოეულ მორწმუნეს ღრმად სწამს, რომ ღმერთთან სხვაზე უფრო ახლოსაა და დიდი ყურადღებით, ხშირად, თითის წვერებზე აწევითაც უსმენს ქადაგებას. მოძღვრებას ამბიონიდან, რომელსაც ძალიან ბევრი კრიტიკული გაანალიზების გარეშე იღებს და ზედმიწევნით ასრულებს.

ამის შედეგად გასული წლის 17 მაისი მივიღეთ, მანამდე ID ბარათებში ჩასახლებული ეშმაკის უაზრო პროტესტი, უფრო ადრე კი, საკუთარი ტოლერანტობით მოამაყე ერი, ჩასაქოლად დასდევდა იეღოვას მოწმეებს. წელს ახალი და, ალბათ, სახელმწიფოსათვის ყველაზე მნიშვნელოვანი გამოწვევა დგას დღის წესრიგში: ანტიდისკრიმინაციული კანონი.

კონკორდატი სახელმწიფოსა და ეკლესიას შორის ურთიერთთანამშრომლობას გულისხმობს, რაც არ ნიშნავს იმ პოზიციების დათმობას, რომელიც სახელმწიფოსათვის სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია. ურთიერთთანამშრომლობა ეკლესიის სექტორში ადეკვატური დამოკიდებულებების მქონე პირებთან კონსულტაციებს გულისხმობს.

არ შეიძლება, ქვეყნის განვითარებისათვის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი კანონპროექტის განხილვა სინოდის სხდომად გადააქციო, თუმცა სინოდის სხდომასაც გააჩნია, რა კატეგორიის სასულიერო პირებთან ერთად იხილავ. არ შეიძლება ანტიდისკრიმინაციული კანონპროექტის განხილვა ისეთ სასულიერო პირებთან, რომლებიც 17 მაისის მოვლენების მთავარი მოქმედი პირები იყვნენ, რომლებიც ღიად აცხადებენ, რომ სექსუალური უმცირესობების ადგილი საქართველოში არ არის და ისინი აქ საჭირონი არ არიან, რომლებიც ხმამაღლა, პარლამენტის ტრიბუნიდან იმუქრებიან, რომ ამ კანონის მიღება და ეკლესიისა და ერის წინააღმდეგ წასვლა (რა უფლებით ლაპარაკობენ ერის სახელით, უცნობია), არ წაადგება ხელისუფლებას და შენობიდან გამოთრევით ემუქრებიან იმ დეპუტატებს, რომლებიც კანონპროექტს დაუჭერენ მხარს. 

ყველა, ვისაც ანაფორა აცვია და ამბიონიდან ქადაგების უფლება აქვს, რეალურად, საჯარო პირია. პირი, რომელსაც, ათეულობით ადამიანი ყოველ კვირა დღეს შეჰყურებს და მისი სიტყვების სჯერა. სამწუხაროდ,  სიძულვილისა და შეუწყნარებლობის ენას, ღმერთის სახელით, ღმერთის სახლში, ბევრი ისმენს. რამდენი სასულიერო პირისგან გაგვიგია უმცირესობებზე, რომ "მათი ადგილი აქ არ არის", რომ ისინი ავადმყოფები არიან, რომ მათთვის ქვის სროლა სამოთხის კართან კიდევ ერთხელ მიგვაახლოვებს.. ისიც წარმოიდგინეთ, რამდენია მათ შორის ისეთი, რომლებსაც არც ანტიდისკრიმინაციული კანონპოროექტი წაუკითხავთ და რომც წაიკითხონ, შინაარსს მაინც ვერ გაიგებენ? თუმცა ქადაგებენ - ქადაგების უფლებას სიძულვილის ენის გამო, მათ არავინ უზღუდავს.

რაოდენ სამწუხაროც არ უნდა იყოს, ამ სასულიერო პირებს უკან მრევლი დგას. მრევლი, რომელიც 17 მაისს ადამიანების დასახოცად იყო მზად, მრევლი, რომელიც ჭელაში საკუთარ მუსლიმ მეზობლებს დაუპირისპირდა, მრევლი, რომელმაც სამთაწყაროში მუსლიმებს ლოცვის საშუალება არ მისცა, მრევლი, რომელიც მათი ხელიდან იღებს ზიარებას - შვიდს შორის ერთ-ერთ უდიდეს ქრისტიანულ საიდუმლოს, მრევლი, რომელსაც ღრმად სწამს, რომ ღმერთი სიყვარულია. ისეთი სიყვარული, რომელსაც ამბიონიდან უქადაგებენ და რომელიც განსხვავებულის შეუწყნარებლობას გულისხმობს. 

ხელისუფლებას უნდა ეშინოდეს არა რომელიმე ინსტიტუციის, არამედ, ხალხის. უნდა მიიღოს ის გადაწყვეტილებები და კანონები, რომლებიც სახელმწიფოს განვითარებისათვის არის საჭირო, არ უნდა ათანხმებდეს კანონის ყველა პუნქტს საპატრიარქოსთან და თითის ერთ დაქნევაზე მათ სასარგებლოდ არ უნდა ცვლიდეს. არ შეიძლება, რომ კანონპროექტიდან ამოიღო მნიშვნელოვანი პუნქტები და ჩაწერო, რომ პირდაპირ დისკრიმინაციად არ ჩაითვლება მოქცევა, რომელიც ლეგიტიმურ მიზანსა და საზოგადოებრივი მორალის დაცვას ემსახურება. არც ის შეიძლება, საზოგადოებრივი მორალის დაცვის მიზნით, კანონმა დისკრიმინაცია დაუშვას. იმიტომ, რომ საზოგადოებრივი მორალი ფართო და ინდივიდუალურად აღქმადი ცნებაა, რომელიც მომავალი 17 მაისის, ჭელას მოვლენებისა თუ სამთაწყაროს განმეორებისაგან ვერ გვიხსნის. 

არადა, ზემოთჩამოთვლილი ქმედებების მიზეზი შიშია;
შიში, რომელსაც მოკვდავებში ღმერთისა და ეკლესიის ავტორიტეტი იწვევს;
შიში, რომელიც სიყვარულის ნაცვლად, სიძულვილს შეიქმს;
შიში, რომელსაც, მჯერა, რომ ერთ მშვენიერ დღეს, ყველა ერთად დავძლევთ. 

1 comments:

გურამი said...

მახსოვს დრო იყო, რომ გეთქვა პატრიარქიც ადამიანიაო, მინიმუმ უხერხულად იგრძნობდი თავს და როგორც წესი კი - შემოილანძღებოდი. ჯერ კიდევ არის ისეთი დრო, რომ თქვა ცისფერიც ადამიანიაო - მყარ თანხმობას ვერ მიიღებ. ძალიან უხერხულ დღეში ვართ ჩავარდნილნი: შუა საუკუნეებში ცაციაობა ცოდვა იყო. ფაქტიურად ცაციები უმცირესობაა და უხერხულ დღეში იმიტომ ვართ, რომ ცაციების დევნა ცაციობის გამო სასაცილოა და ცისფერების დევნა ცისფერობის გამო - არა.

მაინც მგონია რომ ყურადღების გადატანის მექანიზმია. აი ამ წამს მომივიდა აზრი, რომ ვიღაც ატარებს ფოკუზს. ხოდა ფოკუზის დროს ხომ მთავარი ყურადღების გადატანაა, რომ მთავარი მოქმედება ვერ დაინახო. ხოდა აი ეგაა: ან მთავრობა გვიტარებს ფოკუზს, ან ეკლესია, ან კიდე ისეთი მაგარი ვიღაცა, რომელიც ფოკუზს გვიტარებს მთავრობით და ეკლესიით, რომლებიც თავის მხრივ კიდე გვიტარებენ ფოკუზს. :D

Post a Comment

სექტანტებო, კართან ფეხები გაიწმინდეთ და კომენტარები მტყვლიპეთ. კვალის დაუტოვებლად წასვლა უზრდელობა არსო, წინაპართა სულები გვიქადაგებენ.

 
Powered by Blogger